-
Apsaugok mane, Dieve, nes pas Tave ieškau užuovėjos. Sakau Viešpačiui: “Tu mano Viešpats. Tik tu esi visa mano laimė”. (Ps 16, 1-2)
Tikinčiojo elgesys akistatoje su kitu
"Bendrystės dvasingumas - skaitome Jono Pauliaus II apaštaliniame laiške Nuovo millennio ineunte - pirmiausia reiškia širdies žvilgsnį į mumyse gyvenantį Trejybės slėpinį, kurio šviesą turėtume įžiūrėti ir mus supančių brolių bei seserų veiduose. (...) Bendrystės dvasingumas taip pat yra gebėjimas įžvelgti tai, kas kituose yra teigiamo, priimant bei branginant tai kaip Dievo dovaną, dovaną man, ne tik broliui, kuris ją tiesiogiai yra gavęs".
Bendrystė, ypač bendruomenės kūrimas, reikalauja ypatingos tikėjimo būsenos, tai yra gebėjimo į kitą žvelgti naujomis akimis. Tai tikėjimo žvilgsnis, kuris geba, matant brolį, pastebėti, kad šalia yra Dievo vaikas - kitas yra Jėzus.
Šitas tikėjimas pranoksta grynai žmogišką bendruomenės narių vertinimą, kuris gali iškelti aikštėn negatyvius neišvengiamai pasirodančius aspektus. Kiekvienas žmogus turi jaustis priimtas ir mylimas toks, koks jis yra, būti padrąsintas ir įvertintas. Tik taip jis gali suklestėti, atitikdamas savo asmenybę ir identitetą: visiškai priešingai suvienodėjimui ir banalumui.
Ilgą laiką gyvenant kartu ir vienam kitą gerai pažįstant, spontaniškai galima tarti: "Dabar žinau, kad jis toks, jis niekada nepasikeis, jis visada toks pat...". Taip kitam atimama galimybė pasikeisti, augti ir gerėti. Jau vien tai, kad pradedantis dieną žino, jog nebus vertinamas pagal vakarykštę klaidą, įkvepia jam naujo ryžto ir naujos vilties.
Čia pasirodo, kad būtinai reikia nuolat ir pastoviai atnaujinti tarpusavio atleidimą. Reikia nujausti kito klaidas ir būti pasirengusiam, pagal Jėzaus savo bendruomenei duotą normą, atleisti iki septyniasdešimt septynių kartų (Mt 18, 22). Meilė teikia pasitikėjimą ir tiki galimybe atsinaujinti, viliasi prisikėlimo, nes meilė visa pakelia, visa tiki, viskuo viliasi (1 Kor 13, 7). Tai kvietimas nuolat pradėti. Kiekvienas gali tikėtis kitų atleidimo ir gailestingumo.
Pagal Fabio Ciardi, omi "Kaip šiandien gyventi pašvęstąjį gyvenimą"
- Norėdami komentuoti, prisijunkite.
Naujausia galerija
Apklausos
Nariams
Šiuo metu svetainėje
Kitos svetainės
Biblija - Šventas Raštas
Katalikų Bažnyčios Katekizmas
Vatikano II Susirinkimo dokumentai
Vatikano radijas
Kaišiadorių vyskupija
Palaimintasis Teofilius Matulionis
Palaimintasis Mykolas Giedraitis
Pivašiūnų šventovė
Katalikai.lt
Marijos radijas
Katalikų pasaulio leidiniai
Socialinis Bažnyčios mokymas
Gyvenimo ir tikėjimo institutas
Natūralus šeimos planavimas
Naprotechnologija
Nevaisinga šeima
Nebijok vėžio
Bernardinai.lt
Kunigų seminarija
Egzorcistų asociacija
Pašvęstasis gyvenimas
Gailestingumo versmė
Guronių rekolekcijų namai
Vievio parapijos bendruomenė
Kaišiadorių parapija
Elektrėnų parapija
Vievio parapija
Kazokiškių bažnyčia
Žiežmarių parapija
Merkinės parapija
Širvintų parapija
Jiezno parapija
Giesmės.lt
Jėzuitai
Komentarai
Būtent!
Būtent! Tokia yra malonės paslaptis - aš priimu tave tokį, koks tu esi, nežiūrint mūsų skirtingumų. Jei aš jau priimu kitą, vadinasi Viešpats su mumis :)
Tokia
Tokia yra malonės paslaptis.
Atpažinti malonę. Ar tikrai priimu kitą, ar taip tik apie save galvoju, na, kad priimu...?
Juolab, kad ir tų skirtumų (matomų ir nematomų) tiek...kad:)
Sąlyga
Sakyčiau, kad viena tos paslaptingos malonės pajautimo sąlygų yra nustoti galvoti vien tik apie save.
Kirbėjo
Kirbėjo ir man šitas klausimas, bet vis nedrįsau paklausti... Iš tiesų. Priimti kitą ir galvoti, kad priimu. Kalbėti apie meilę ir mylėti. Du tokie skirtingi dalykai...
Kitoniškumas
Galbūt priimti kitą nėra toks jau spontaniškas aktas. Tenka ir pagalvoti...:) Tačiau, priimdama žmogaus kitoniškumą, užskaitau kaip pergalę prieš... save. Bendraudama su kitais žmonėmis, aš negaliu reikalauti, kad kitas žmogus pasikeistų taip, jog taptų man priimtinas. Neišvengiu pokyčių ir savyje.