-
Neužmiršk, Viešpatie, savo gailestingumo ir ištikimos meilės, - jie taip seni kaip laikas. (Ps 25, 6)
Kryžius - Dievo matmuo žemėje
Kryžius yra krikščionybės žymė. Krikščionis yra tas, kuris daro kryžiaus ženklą. Tai nėra tik formalus ženklas. Tai žiauri realybė. Tikėjimas yra prikaltas prie kryžiaus. Tikėjimas yra tvirtas dėl to, kad kryžius stovi tvirtai. Ir kryžius stovi tik dėl to, kad Dievas yra prisikėlęs. Kryžius neturėtų jokios prasmės, jeigu jis būtų mirusio Dievo kryžius. Kryžius nėra katafalkas. Prisikėlimas yra kryžiaus, to gyvybės medžio, Dievo pažinimo medžio, vaisius. Tik per kryžių mes galime pažinti Dievą iki galo, sužinoti, iki kur Dievas eina: iki Prisikėlimo. Kryžiaus ir Prisikėlimo išskirti negalima.
Palikti kryžių šešėlyje ta dingstimi, kad svarbu tik finalas, prisikėlimas, reikštų kryžių laikyti vien tik priemone. Kryžius nėra priemonė. Jis nėra tas įrankis, kuris Dievui pasirodė tinkamiausias nuodėmėms išpirkti. Kryžius nėra Dievo sandėris. Jis yra Dievo matmuo žemėje. Jis nėra tarpininkas tarp Dievo, kuris atperka, ir žmogaus, kuris atperkamas. Kryžius yra Dieviškai Žmogiška plotmė, vienintelė prisikėlimo plotmė. Kryžius nėra Kristaus gyvenimo atsitiktinumas, fatališkas ir galutinis nuotykis. Tai Dievo, Jėzuje Kristuje tapusio žmogumi, viso gyvenimo fermata. Kryžius yra meilės išraiška. Jis yra ta neįtikima meilės kalba, kuria Dievas panoro išreikšti neišreiškiamus dalykus. Bet kaip įsiskverbti į tą absoliučią Dievo laisvę? Dievo, kuris panorėjo savo dovanai duotą meilę parodyti nukryžiuotosios meilės kvailybe?
Vien tik šituo meilės noru mes galime ne pateisinti kryžių, nes ir Dievas jo nepateisina, tik priimti šią paslaptį. Jei kryžius nėra meilė, tikėjimas rizikuoja būti laikomas nežinia kokiais sadistiškais santykiais. Mūsų Dievas nėra sadistas, kuriam būtų patikę atpirkti žmogų kentėjimais ir kuris tuo pačiu metu mėgautųsi kančiomis žmogaus, verčiamo kentėti dėl savo atpirkimo.
Mūsų epocha kantriau reaguoja į prisikėlimą negu į kryžių. Būkime nuoširdūs: ar kalbame apie prisikėlimą tam, kad būtume madingi, ar kad kviestume krikščionis gyventi savo tikėjimą krikšto pilnatvėje, tai yra, gyvenimą paverčiant perėjimu iš mirties į Gyvenimą? Negalima gerai kalbėti apie prisikėlimą, gerai negyvenant kryžiumi. Mes turime iš naujo atrasti kryžiaus prasmę, atvirai žvelgti į patį didžiausią visų laikų meilės papiktinimą.
Pagal Pierre Talec “Ką mes tikime”
- Norėdami komentuoti, prisijunkite.
Naujausia galerija
Apklausos
Nariams
Šiuo metu svetainėje
Kitos svetainės
Biblija - Šventas Raštas
Katalikų Bažnyčios Katekizmas
Vatikano II Susirinkimo dokumentai
Vatikano radijas
Kaišiadorių vyskupija
Palaimintasis Teofilius Matulionis
Palaimintasis Mykolas Giedraitis
Pivašiūnų šventovė
Katalikai.lt
Marijos radijas
Katalikų pasaulio leidiniai
Socialinis Bažnyčios mokymas
Gyvenimo ir tikėjimo institutas
Natūralus šeimos planavimas
Naprotechnologija
Nevaisinga šeima
Nebijok vėžio
Bernardinai.lt
Kunigų seminarija
Egzorcistų asociacija
Pašvęstasis gyvenimas
Gailestingumo versmė
Guronių rekolekcijų namai
Vievio parapijos bendruomenė
Kaišiadorių parapija
Elektrėnų parapija
Vievio parapija
Kazokiškių bažnyčia
Žiežmarių parapija
Merkinės parapija
Širvintų parapija
Jiezno parapija
Giesmės.lt
Jėzuitai
Komentarai
Kasdien
Kasdien po Kryžium iš naujo stoju, kasdien... Gyvybę semti iš mirties kasdien. Ištroškusią širdį pagirdyt kasdien.
Prasmė
Kryžius - dangaus ir žemės susikirtimo simbolis, kurį įprasmino Dievo meilės mums vaisius - Jėzus.
Kryžius
Kryžiaus paslaptis
Taip, Dievas yra Kryžiuje apsireiškusi paslaptis, kurią suprasti galima tik ją priėmus. Nors pats Kryžius gal ir nesukelia gražiausių jausmų, bet Jį priimti reikia pozityviai, nes nėra negatyvaus ėjimo į šventumą :)